Dolar 34,4835
Euro 36,4767
Altın 2.946,74
BİST 9.031,82
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa 21°C
Az Bulutlu
Bursa
21°C
Az Bulutlu
Cum 18°C
Cts 7°C
Paz 8°C
Pts 10°C

Boğaziçi Film Festivali’nde ekipler son kez sahnede

Boğaziçi Film Festivali’nde ekipler son kez sahnede
25 Ekim 2024 19:40
546
A+
A-

12. Boğaziçi Film Festivali, sona yaklaşırken takipçilerini dün de çok özel filmler ve film ekipleriyle buluşturdu. Festival programındaki 7 filmin ekibi, seyircilerden gelen soruları cevapladı.

Boğaziçi Kültür Sanat Vakfı’nca düzenlenen 12. Boğaziçi Film Festivali’nde dün, ödül heyecanı öncesi son gösterimlerde film ekipleri seyirciyle buluştu. Uluslararası Yarışma’dan “Marttan Mayısa” ve “2 Ocak”, Ulusal Kısa Metraj Yarışması’ndan “Kabuk” ve “Cerrahı Ararken”, özel gösterim programındaki “Ölümsüz Olan Sadece Sevgidir”, Ulusal Belgesel Yarışması’nda yer alan “Işığın Hasadı” ve “Sınırdaki Kanatlar” filmlerinin ekipleri, gösterimler sonrası Atlas 1948, Cinema Pink ve AKM Yeşilçam sinemalarında seyircilerin sorularını cevapladı.

Cinema Pink’teki gösterimin ardından Marttan Mayısa/ March to May filminin ekibinden oyuncu Damian Humaj ile kurgucu Benjamin Kolmacka söyleşiye katıldı. Kolmacka, aile ilişkisi dinamiklerini işleyen filmin, yönetmenin ilk filmi olduğunu, bu nedenle hayli kişisel olduğunu dile getirdi. Filmin temeline hakim olan yapıyı ise ‘görünmezlik’ olarak tarif eden Kolmacka, şunları söyledi: “Film, yönetmenin anılarına ve ailesinde yaşadığı durumlara dayanıyor. Filmin temel bir yönünün ‘görünmezlik’ olduğunu söyleyebiliriz çünkü anlatıma çok fazla odaklanmak; atmosfer, ışık, ses gibi filme lezzet veren detayları kaybetmenize neden olabilir. Bu da izleyicilerin hikayede kendilerini görmelerini sağlıyor bence”

Türk sinemasının özel isimlerinden Tunç Başaran’ın hayatı ve sinemasını konu alan “Ölümsüz Olan Sadece Sevgidir”, özel gösterim programında AKM Yeşilçam Sineması’nda seyirci karşısına çıktı. Gösterim sonrası yönetmenler Zeynep Bayraktutan ve Gökhan Kasapoğlu ile
yapımcı Pelin Onat, görüntü yönetmeni Gökhan Kasapoğlu
ve besteci Murat Pınar Özdemir, soruları cevapladı.

 

 

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.